R

R

poniedziałek, 19 października 2015

Recenzja książki "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"

Okładka książki.
Jest to pierwsza część popularnej serii Rafała Kosika, znanego polskiego pisarza science fiction. Cykl książek opowiada o trójce przyjaciół: Felixie, Necie i Nice, którzy chodzą do warszawskiego gimnazjum.

Przyjaciele poznają się pierwszego dnia w nowej szkole. Dzieci od razu pakują się w różne kłopoty i przeżywają niezwykłe przygody, na początku przypadkowo natrafiając na Gang Niewidzialnych Ludzi grasujących w Warszawie. Jednak dzięki robotom Felixa, komputerowej wiedzy Neta i niezwykłej zdolności Niki zawsze wychodzą z opresji.

Czekają ich prawdziwe duchy i zjawy, skarby do odnalezienia, UFO, bunt sztucznej inteligencji i tajemniczy gangsterzy. A to dopiero początek.

"Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi to opowieść o przyjaźni i fantastycznych przygodach trójki trzynastolatków z pewnego warszawskiego gimnazjum.
Zwariowane wynalazki, skarby, duchy, komputery, roboty, sztuczna inteligencja oraz niesamowite pomysły tworzą dynamiczną akcję, która porwie młodych . Relacje bohaterów z rówieśnikami, nauczycielami i rodzicami, polskie realia oraz żywy język sprawiają, że książka stanie się ulubioną lekturą."
- Opis książki

Moim zdaniem książka jest zabawna, posiada wiele tajemnic i zagadek, które główni bohaterowie próbują rozwiązać. Miło mi się nią czytało i chętnie przeczytam drugą część, w nadziei, że mimo wszystko będzie lepsza. Co prawda nie była to lektura, która bardzo mnie zachwyciła, szczerze, na początku wydała mi się nudna. Dopiero później dojrzałam ciekawe strony tej historii i szybko doczytałam ją do końca. Akcja w pierwszych rozdziałach wydłuża się, jednak potem jest naprawdę interesująco. 

Moja ocena: 4,5/6

"Ta książka pokazuje, że sami kreujemy własny los i to, czy będziemy żyć ciekawie, zależy przede wszystkim od nas." - Rafał Kosik

wilga02

2 komentarze:

  1. O widzę, że dogadalibyście się z moja Paulą ;) .... Nos ciągle w książkach ;)
    http://kredkapisane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super recenzja!!! Zapraszam do mojego bloga
    http://szafirowa-blondyneczka.crazylife.pl/

    OdpowiedzUsuń